ERZURUM TREN GARI YOLCU ve YÜK TAŞIMACILIĞINDA ÖNEMLİ ROL OYNUYOR

TCDD Erzurum Tren Garı Müdürlüğü ve Palandöken Lojistik Merkezi, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın önemli bir merkezi olup, yolcu ve yük taşımacılığının yanı sıra yol güvenliğine de önem veriyor.

Tarih: 27.07.2023 17:46 Güncelleme: 27.07.2023 17:56

www.gunebakiserzurum.com / Mihrimah Nefise DURDAĞ

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Erzurum Gar Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgilere göre “Erzurum’da artık yük taşımacılığı için farklı bir merkez kullanılıp, Erzurum Gar Müdürlüğü İstasyonu’ndan ise artık sadece yolcu seferleri gerçekleştiriliyor. Erzurum’dan Doğu’ya yani Kars’a bir sefer Batı’ya Ankara’ya bir sefer olmak üzere günlük toplam iki tren yolculuğu seferi gerçekleşmektedir. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ise tıpkı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ve Türk Hava Yolları (THY) gibi iki farklı müdürlüğe ayrıldı. Devlet Demiryolları, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık Anonim Şirketi olmak üzere iki farklı müdürlüğe ayrıldı. Devlet Demiryolları trenlerin trafiğiyle, arazilerle ve yol güvenliği ile alakalı işlerle ilgilenmekte, Devlet Demiryolları Taşımacılık Anonim Şirketi ise yolcu ve yük taşımacılığı ile ilgilenmektedir. TCDD A.Ş., TCDD’ye bağlı bir ortaklık şeklinde faaliyet göstermektedir. TCDD bir Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) kuruluşudur. Vatandaşlarımız Doğu Ekspresi ile Ankara’ya kadar gidebilmektedir. Ankara’dan ise hızlı trenle İstanbul’a kadar seyahat edebilmektedir. Yük taşımacılığın da ise yükün durumuna göre bazen 2 bazen 3 bazen ise 4 katar yani diğer bir deyişle yük vagonlarından oluşan yük trenlerimiz bulunmaktadır. Yük taşımacılığı yapılan tren seferlerimiz için artık Erzurum Tren Garı İstasyonu’nu kullanmayı bıraktık. Yük treni taşımacılığında ise yükleme ve bindirmeler 2018’de yapılan Palandöken Lojistik Merkezi’nden gerçekleşmektedir. Ticaretçilerin yüklerinin buraya kara yolu ile getirmesi ile yükler vagonlara yükleniyor. Aynı şekilde gelen yükün vagondan indirilmesinden sonra ise başka yere transferi de yine kara yolu taşımacılığı ile gerçekleşiyor. Şu anda yolcu tren seferlerimizdeki vagon sayımız var olan ihtiyaç için yeterli durumda olduğunu düşünüyoruz. İhtiyaçları genellikle karşılıyoruz. Tabii diğer hava ve karayolu taşımacılıklarında yoğunluk olduğu gibi biz de yoğunluklar yaşıyoruz. Trenle yolcu taşımacılığında tatil dönemlerinde yolcu yoğunluğu ile karşılaşabiliyoruz. Ancak biz kimseyi mağdur etmemeye çalışıyoruz. Yolcunun istediği güne bilet olmasa da bir gün öncesine veya bir gün sonrasına yer ayarlayabiliyoruz. Devlet Demiryolları’na ait yol bakım müdürlükleri bulunmaktadır. Müdürlüklerde kısım şefleri bulunuyor. Kısım şefliklerinin takımları var, takım çavuşlarının ise çavuşları bulunuyor. Yol bekçilerimiz bulunuyor. Bu birimler sürekli kontroller gerçekleştirmektedirler. Kısım şefinin haftada bir hat güzergahında hem doğu hem de batı istikametinde sınırlı olduğu bölge içinde kontrolleri bulunuyor. Kontrol esnasında arızi bir durum varsa anında müdahale edilebilir. Arızi bir durum yoksa onun haricinde onun haricinde rutin zamanlarda yol altyapısı yenilenmesi, ray değişimi, travers değişiklikleri yapılmaktadır. Tamiratların belli bir zamanı yok. Rutin kontroller esnasında problem görüldüğünde tamiri gerçekleştiriliyor.”